24 abr. 2011

Patch 4.1 is here.

El próximo parche 4.1 parece ser que definitivamente saldrá a la luz el 27 de abril; es decir, el próximo miércoles. Incorpora un montón de nuevo contenido, incluyendo dos instancias de 5 "nuevas": Zul'Gurub y Zul'Aman. La verdad, que en el caso de Zul'Aman sobre todo, me apetece mucho volver a jugarlo, por recordar buenos momentos cuando era nivel 70 con mi warrior. ¡Cuanto tiempo ha pasado!

Los chamanes tendremos bastantes cambios, que ya han sido anunciados poco a poco durante las anteriores semanas.


  • Fire Nova has been redesigned and decoupled from shaman Fire totems. Instead, it now pulses the Fire Nova effect from each target that is afflicted by the shaman's own Flame Shock debuff. It now damages all enemies except the target hit by Flame Shock. The ability's cooldown has been reduced to 4 seconds, down from 10.
  • Grounding Totem cooldown has been increased to 25 seconds, up from 15.
  • Magma Totem now lasts for 60 seconds, up from 21.
  • Stoneclaw Totem's area-of-effect threat pulse no longer affects critters.

    Elemental Combat
  • Earthquake is no longer a channeled spell. It now has a 2-second cast time, lasts for 10 seconds, and has a 10-second cooldown. Its damage has been reduced by 40% from its channeled version.

Enhancement
  • Improved Fire Nova has been redesigned and replaced by a talent called Seasoned Winds. When an enemy spell cast is successfully prevented with Wind Shear, the shaman gains magical resistance (in an amount equal to what a protection totem/aura would grant, stacking with such buffs) to the spell school(s) of the interrupted spell (except for Holy spells), lasting 10 seconds.

Restoration
  • Cleansing Waters now has a 6-second internal cooldown.
  • Deep Healing now benefits all heals, not just direct heals.
  • Earth Shield healing done by Restoration shaman has been reduced by 20%.
  • Nature's Blessing has been improved to 6/12/18% bonus direct healing on Earth Shielded targets, up from 5/10/15%.
  • Spirit Link Totem (new talent) reduces damage taken by all party and raid members within 10 yards by 10%. This lasts 6 seconds, and every second it is active the health of all affected players is redistributed among them, such that each player ends up with the same percentage of their maximum health. This counts as an Air totem and has a 3-minute cooldown.

Glyphs
  • Glyph of Grounding Totem: The increased cooldown of Grounding Totem applied by this glyph has been reduced to 35 seconds, down from 45 seconds.

Shaman Bug Fixes
  • The tooltips for shaman healing spells are now displaying correct values when points are distributed into any rank of the Spark of Life talent.

Lo más significativo para los healers es la incorporación del Spirit Link Totem. Ya era hora de que tuviésemos algún tipo de CD en raid (ya fuese de healing o de reducción de daño, como es este caso). Ya hablé de él en otra ocasión anterior, y por fin podremos probarlo en una raid en live. Si bien su rango me parece muy pequeño (una vez más, estaremos muy limitados por la posición relativa de la raid, al igual que con Healing Rain y Chain Heal), se puede aumentar con Totemic Reach (aumenta un 30% el rango). La duración se podrá aumentar con Totemic Focus, aunque este talento lo solemos llevar siempre. Espero probarlo la próxima semana en raid, y a ver que tal.

Algunos de los cambios que nos implementan (Cleansing Waters, el aumento de CD del grounding, o la reducción al healing del Earth Shield) son más bien pvperos. En general, este parche es un bufo para los chamis healers en pve. Y muchos cambios para los elementales y enhancement... aunque hace mucho que mis dos specs son de healer, tendré que probar un día de estos el cambio al Fire Nova, parece muy jugoso.

Aquí el enlace directo a MMO-Champion con todos los cambios previstos.

1 comentario:

  1. mmm... hola pezqueñina! con el cambio de sanación profunda quizás haya q cambiar stats y subir maestría empiece a ser rentable, ya que hasta ahora francamente no era demasiado relevante en general (salvo alguna excepción). Lo que me hace pensar que sacarle brillo a ese cambio, ayudará a que la gente minimice el overhealing o de nada servirá cambiarse stats a maestría si se deciden a probar.

    ResponderEliminar